Doopdiensten

De Bijbelse doop is een daad van gehoorzaamheid van degene die in geloof de Here Jezus aanvaard heeft als zijn persoonlijke Verlosser en Heer en belijdt: Ik was van nature los van God, op mijzelf aangewezen, zonder Gods Heilige Geest in mijn leven met alle gevolgen van dien, ondanks het feit dat in misschien wel naar een kerk ging. Ik zie dat ik de Here Jezus als mijn persoonlijke Verlosser nodig heb die voor mij de gevolgen van zonde op zich genomen heeft toen Hij voor mij aan het kruis van Golgotha stierf.
Hij heeft voor mij de straf gedragen, zijn leven als losprijs gegeven. Zijn bloed heeft gevloeid voor mijn verlossing en de vergeving van al mijn zonden. Door de Here Jezus te aanvaarden als jouw persoonlijke Verlosser en Heer ontvang je die vergeving en ontvang je die verlossing en krijg je door Gods Heilige Geest de zekerheid, dat je behouden bent, vergeven bent, met God verzoend bent en Gods kind bent geworden om in eeuwigheid met Hem te leven onder de leiding van Zijn Heilige Geest.

Dat zet je leven radicaal op zijn kop. Zeker, dat nieuwe leven is met vallen en opstaan, maar in de leerschool bij de allerhoogste God, de Vader, de Zoon, de Here Jezus, en de Heilige Geest.

Als je wilt laten dopen, dan dopen we je op grond van het volbrachte werk van Jezus Christus en op grond van jouw getuigenis dat je de Here Jezus als je persoonlijk Verlosser en Heer aanvaard hebt met de volgende woorden:

We dopen je in de naam van de Vader,
in de naam van de Zoon, Jezus Christus, onze Heiland en Here
en in de naam van de Heilige Geest”.

Je gaat dan in het water kopje onder in de wetenschap dat je officieel op de manier zoals God dat heeft ingesteld wat God betreft met Christus bent gestorven, begraven en met Christus opgestaan bent in een heel nieuw leven zoals God dat heeft bedoeld. Je komt daarmee weer in je oorspronkelijke bestemming terecht zoals God de mens bedoeld heeft: Geschapen naar Gods beeld en gelijkenis. Door de Heilige Geest in een persoonlijke relatie de Eeuwige, Almachtige God, de Bedenker en Schepper van het hele universum en van deze wereld met alles wat daarop leeft.

Deze God kiest ervoor om een eeuwige Vader voor je te zijn en jou als Zijn kind aan te nemen zodat je Hem leert kennen en de oneindige en onvoorwaardelijke Liefde van Hem. Liefde die vergeeft, aanvaardt, verdraagt, voor jou zorgt, jou beschermt, jou op jouw weg wil helpen en leiden en je omringt met Zijn zegeningen, Zijn gunsten, Zijn weldaden, Zijn onbegrensde Goedheid. Hij geeft jou samen met Hem eeuwige leven.

Het resultaat is dat er onvoorstelbare liefde, vreugde, vrede en voldoening in je leven komen en jouw leven omringd wordt Gods zegen en Liefde. Dat is al een stukje hemel op aarde en de luister die God weer aan Zijn kinderen geeft.


Samenkomen in de naam van de Here Jezus

Met de samenkomsten die wij beleggen faciliteren wij “samenkomen in de naam van de Here Jezus”, zonder daar weer een nieuwe kerk van te maken.

Wat willen wij ermee bereiken

Ons doel daarbij is, dat iedere gelovige vanuit een persoonlijke relatie met de Here Jezus, gaat denken, spreken en handelen en door Gods Woord en door Gods Heilige Geest zich laat leiden. Er is maar één Gemeente van de Here Jezus en die bestaat uit alle gelovigen die door één Heilige Geest met de Here Jezus en met elkaar verbonden zijn. En overal waar twee of drie samen komen in de naam van de Here Jezus heb je een samenkomst van deze ene Gemeente van de Here Jezus.

Geen muren en hiërarchische structuren meer

Het gaat om een beweging dat gelovigen in alle vrijheid in de naam van de Here Jezus leren samenkomen en zich niet meer laten beperken door kerkelijke en hiërarchische structuren die door mensen zijn bedacht.
De Here Jezus heeft u waarlijk vrijgemaakt om rechtstreeks vanuit een persoonlijke relatie met de Here Jezus te gaan functioneren. Wij geloven dat als iedere christen dat gaat doen de organische werking van het Lichaam van Christus (de Gemeente van de Here Jezus) zichtbaar gaat worden.

Wat verwachten wij

We verwachten een nieuwe krachtige beweging van Gods Geest als wij ons laten gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis en ons laten invoegen in dat ene Lichaam van Christus zodat nog velen door Gods Geest geraakt mogen worden en behouden mogen worden voor Gods Koninkrijk.

Doet u mee?

Er is maar één Gemeente van Jezus Christus (zondag 24-10-2021)

  1. Er is maar één naam door wie wij behouden kunnen worden: Jezus
    En één fundament waarop wij bouwen: Jezus Christus
  2. Er is maar één naam die ons samenbindt en ons terug brengt tot een persoonlijke relatie met de Vader in de hemelen: Jezus
  3. Er is maar één Gemeente van de Here Jezus en die bestaat uit alle gelovigen die door één Heilige Geest met de Here Jezus en met elkaar verbonden zijn.
  4. Er is maar één mogelijkheid om lid te worden van deze ene Gemeente van Jezus Christus:
    Door bekering (tot berouw en tot inkeer komen), door de keuze te maken de Here Jezus te aanvaarden als je persoonlijke Verlosser en Heer, door geloof in God en door het wonder van de wedergeboorte dat plaats vindt als Gods Heilige Geest in je komt wonen.
  5. En overal waar twee of drie vergaderd zijn in de naam van Here Jezus heb je een samenkomst van deze ene Gemeente van Jezus Christus.
  6. We zijn geroepen ons te laten gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, waarin een ieder zijn plaats heeft met de gaven en bedieningen die God aan een ieder geeft.
  7. Deze ene Gemeente van de Here Jezus wordt ook vergeleken met een lichaam, waarvan Jezus Christus zelf het Hoofd is en wij alle leden van dat ene Lichaam zijn.
  8. Voor de werking van dit Lichaam is het nodig dat ieder lidmaat waarlijk vrij is en zich niet laat belemmeren door menselijke en kerkelijke beperkingen en structuren.
  9. Degenen die leiding geven staan niet boven een groep van broeders en zusters maar staan naast en onder hen om te dienen en te zorgen dat ieder lidmaat rechtstreeks vanuit een persoonlijke relatie met de Here Jezus gaat functioneren en zich door Hem laat leiden.
  10. Iedereen die Gods Heilige Geest heeft ontvangen is met Christus bekleed, met het nieuwe leven dat door Hem gekomen is en met Zijn gezag en Zijn autoriteit.
  11. De Bijbel spreekt over een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk die God ten eigendom is, die boven iedere macht en kracht van de duisternis is gesteld om in de naam van de Here Jezus vergeving, bevrijding en genezing uit te spreken.
  12. Dat betekent ook dat een ieder die met Christus bekleed is Gods zegen mag uitspreken, handen in de naam van Jezus mag opleggen, met olie mag zalven, mag dopen en het avondmaal mag bedienen.

Kortom:

Het is de bedoeling dat een ieder van ons zich laat gebruiken als een levende steen voor de bouw van een geestelijk huis en gaat functioneren als een levend lidmaat van het Lichaam van Christus met de gaven en bedieningen die God aan ieder van ons wil geven.

Praktisch

We moedigen broeders en zusters aan in hun eigen woonplaats samenkomsten in de naam van Jezus te gaan beleggen zonder er een nieuwe naam aan te geven of er een nieuw hokje omheen te zetten. Dat betekent dat dergelijke samenkomsten niet georganiseerd worden door een nieuwe groep, maar door individuele christenen.

Het belang van verbinden

Als je betrokken bent bij een kerk of gemeente, probeer de relaties die je daar hebt te onderhouden. Om die reden adviseren we nooit samenkomsten te beleggen op zondagmorgen, waarbij iedereen op zondagmorgen de gelegenheid heeft naar zijn eigen kerk of gemeente te gaan.


De oproep:

Sta op, geloof het evangelie, neem uw positie in de Here Jezus in, wordt vervuld met de Heilige Geest en laat u bekleden met de kracht uit de hoge waarmee God de wereld gemaakt heeft en de Here Jezus uit de dood heeft doen opstaan.

Strek u uit om God beter te leren kennen, wees bereid om hart, uw denken en doen en laten te laten veranderen naar beeld van God.

En stap uit als een levend lidmaat van het Lichaam van Christus zodat de luister van God over uw leven mag schitteren en velen door een krachtige werking van Gods Geest geraakt en gered mogen worden! Het is tijd voor een opwekking door Gods Geest en het herstel van alles wat door de eeuwen heen verloren is gegaan.

Ten slotte:
“Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest” (Zach.4:6)
en “In stilheid en vertrouwen zal uw sterkte zijn” (Jes.30:15)

Als je God gaat vertrouwen, kom jezelf tot rust en in de ruimte, dan hoef je de dingen niet meer in eigen kracht te doen maar zie je dat God door zijn Heilige Geest aan het werk gaat en er bijzondere dingen gaan gebeuren, wonderen en tekenen die de gelovigen zullen volgen.

Hoe maakt God zich bekend?

In Exodus 34 vanaf vers 6 noemt God een zevental namen:
De eerste twee zijn:

  1. Here, Here” Met grote nadruk: “De Eeuwige en in het hier en nu de altijd Aanwezige”
  2. God”. Schepper van het hele universum, van deze aarde en van alles wat leeft.
    Almachtig, heilig, ontzagwekkend

Deze God kiest ervoor om Onze Vader te zijn en ons als Zijn kinderen aan te nemen.
Hij heeft de mens bestemd om Hem te kennen, met Hem te leven, Hem te eren en te aanbidden en in het leven van alle dag Hem te betrekken. Dan zullen “heil en goedertierenheid” je volgen alle dagen van je leven. Zijn vrede en vreugde zullen jouw deel zijn.

1 Petrus 2:4-10

4 En komt tot Hem, de levende steen, door de mensen wel verworpen, maar bij God uitverkoren en kostbaar, 5 en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn door Jezus Christus. 6 Daarom staat er in een schriftwoord:

Zie, Ik leg in Sion een uitverkoren en kostbare hoeksteen, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

7 U dan, die gelooft, geldt dit kostbare, maar voor de ongelovigen geldt: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, die is geworden tot een hoeksteen en een steen des aanstoots en een rots der ergernis, 8 voor hen, die zich daaraan, in hun ongehoorzaamheid aan het woord, stoten, waartoe zij ook bestemd zijn. 9 Gij echter zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk (Gode) ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot zijn wonderbaar licht: 10 u, eens niet zijn volk, nu echter Gods volk, eens zonder ontferming, nu in zijn ontferming aangenomen.